Anniversary & Our Jr Birthday tickers

Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie Second Birthday tickers

Saturday, September 26, 2009

hari raya..

ermm..
jumaat ptg lepas solat jumaat, aku sudah bergerak pulang ke kampung bersama mr.ash..ini kerana tuk mgelak kan jammed di hiway plus dr seremban ke KL..tu pun ptg arah selatan dah mula byk kereta.. so ptg tu buka posa di rumah.. lps buka da sibuk pasang pelita.. wah besh nye rumah di kampung..dr simpang jln utama ke jln rumah aku kiri kanan pelita.. mlm tu sbk kemas2 je.. blk2 mak dah siap beberapa kuih..

sabtu tghari dah sambung kerja anyam ketupat tu la kje aku tiap2 thn raya.. mak ayah aku dah tender kat aku tuk bt ketupat..pastu ptg smbg bt kuih lgi... almond london tggl nk celup coklat jer.. kuih raya wajib rumah aku ade tiga yg mesti bt tiap2 raya.. almond london, tat nenas gulung, homemade famous amos cookies and de 1 lgi, cornflakes.. wah sume tu dah siap.. then de 2 kuih raya tambahn thn ni... biskut salju n biskut badam mentega kacang...

ptg tu lps asar trs je msk kan beras dlm ketupat n rebus...msk ketupat de la dlm 6 jam.. lme tu.. aku berjaya menganyam 70biji, mr ash aku sebiji je.. heeheh
mlm tu lps psg pelita ape lagi.. men meriam la..bukan meriam buluh tp btg paip 4inci dia. fuh.. sakan men.. then men mercun la.. yg best sekali thunder clap lwn dgn jiran dpn umah.. for penutup, men mercun bateri 49 das.. fuh.. sakan..

ahad pagi dah ari raya.. bgn pgi mandi sunat raya+pki bju raya.. lps mr ash solat raya bru teman kan die mkn ketupat+rendang+ayam msk kicap+sambal kacang+masak lodeh.. mak aku org johor tu la mknan nye.. hehehe.. then kiorg bergambar raya.. thn ni gmbar family kitorg tmbh sorg.. tggu thn depna plak camne...lps tu bru bermaaf2an dgn keluarga..ade sayu la di pagi raya.. maklumlah bt slah byk sgt kat suami.. ni la nasib nye..

tghari trs g kampung belah mr ash.. beraya disana then g umah nenek die 1 lgi..
ni la first time aku msk KL tuk beraya.. kg pandan-bukit bintang.. no jammed.. jln clear..besh tu aku drive..first time la katakan jakun tu ade.. hehehe... ondaway blk tu de 2 accident aku jmpe, 1 di federal hiway, 1 di usj..nsb bukan melayu accident klo x sian diorg nk beraya.. ni sume kes budak2 bw kete laju (jln lengang).. accident kat lane kanan...

ptg tu trs g umah nenek aku...beraya 1 rumah blk mkn.. tghmlm gerak g kmpng mak aku di johor.. di johor raya di 2 umah je.. adik beradik mak aku di johor x ramai dah tggl.. so xde la byk rumah nk pergi.. mlm tu plak(mlm raya ketiga) dah blk umah nenek aku blk..

raya ketiga (selasa) aku beraya di kg ayah aku... beraya smpi perut pun kembung... nek 2 kilo rse nye...then ptg tu bru aku jmpe rumah aku... kemas2 brg sbb sok pgi2 nk blk melaka semula.. rabu aku dah start kerja... nk dijadikan cerita boleh plak rabu pgi tu gerak lewat sejam dri kebiasaan.. kire mmg lmbt la smpi opis gamak nye.. aku ape lagi.. sebagai driver pgi tu.. sume kete lane kanan sekali..yg kelajuan kurang dr aku.. sume2 aku high beam light.. lantak la da lmbt...fuh.. slmt smpi opis.. 7.54am..

ni la cite raya aku yg first time ni...sebagai partner of someone who cares n love me lots...
dr cite ni.. raya aku mmg memenatkan.. weekend ni bru pergi ke rumah mak mertua aku..(mak kandung dia)...

next post.. 4months after marriage..

No comments: